17 jan 2011

Rondje Waterland.

Gisteren een rondje Waterland.
Goed weer en wind, maar had de kap er op dus daar had ik geen last van.
Op het dijkje van Oosthuizen naar Purmerend zag ik twee racefietsers hard werkend tegen de wind in gaan.
Ging ze voorbij met 37 per uur of ze stil stonden,wat is het toch een geweldige fiets die Quest!!!
Ook is Noord Holland twee Quest rijders rijker,Elly en Jules.
Fietsten al vak mee maar dan met open tweewiel ligger.

Hier zitten we gezellig aan de koffie, die we van Rob en Kees kregen vanwege het een jaar zijn geworden van hun Questen, dank je wel heren en op naar de twee jaar.


Heb vanmiddag voor dat ik van mijn werk naar huis ging nog even een banden wissel gedaan.
Had na 1618 km de Kojak's er nog onder.
Heb nu de Marathon plus er onder.
Is een stuk zwaarder in gewicht, Size 20 x 1.35 560 g , de Kojak zelfde afmeting 230 g.
Ik ben niet voor de snelste band gegaan maar voor de lekbestendigheid en die is hoog bij de Marathon plus.
Rij nu nog elke dag in het donker naar huis en vind het dan niet prettig om lek te rijden en te moeten wisselen in het donker of nog erger bij regen.
Snelle banden gaan er wel weer onder als het langer licht is.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Jan,
    Ik had die Marathon's er ook onder en heb ze wegens droogte scheurtjes (langdurige stilstand bij vorige eigenaar) gewisseld voor Kojaks maar merk weinig verschil met de snelheid hoor, als er sneeuw ligt gaat de Sammyslick eronder en ook daar draai ik vrij gemakkelijk 40+ mee, vraag me dan ook af hoeveel effect de bandenkeuze heeft op de max. snelheid en de daarbij behorende Hf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohja, de lekbestendigheid? 1 lekke band/4500 km, en dan nog door stukje metaal (grove draaikrul?spaan) verder wel iedere avond steentjes/stukjes glas uit het loopvlak pulken (mits aanwezig)
    Gr.Willem

    BeantwoordenVerwijderen