15 jan. 2011

Regen en windkracht 7






Vandaag weer even naar mijn werk om met de kapen verder te gaan en natuurlijk gaan we dan met de Qeust naar het werk, weer of geen weer.
Nou vandaag was het honden weer, regen en veel wind, 7 met uitschieters van 8 beaufort.
Mijn collega zal wel weer genoten hebben, voor hem kan het niet hard genoeg waaien.
Hij zou vandaag weer gaan testen met de nieuwe surfplank met nieuwe bodem vorm.
Hij had er vorige week al een keer op gevaren en behaalde meteen al op zijn eerste run 78 km per uur.

Vanmidag kwam Edwin Loose zijn Mango weer op halen die bij ons was voor een reparatie.
Edwin gebruikt zijn Mango voor woon werk verkeer en had een paaltje geraakt bij de wielkast.
Is nu weer als nieuw.


Wim kwam ook nog even langs om foto's te maken van de kap.
Hij was met de auto omdat hij eerst nog even zijn buurman geholpen had om een bootje boven water te krijgen wat gezonken was en te laat was om nog met de Quest te komen.

Ik zelf heb ook nog wat foto's gemaakt van de Quest met kap en heb de kap ook even op de Mango van Edwin gezet.



Voor mij was het ook weer een test rit met de deelbare kap.
De terug weg was er ook weer veel wind, zo nu en dan flinke klappen van opzij maar geen probleem voor de Quest en de kap, ben zeer tevreden over de kap.
Bij regen zit je nu helemaal droog.
Als je s'avonds rijd in het donker in de regen heb je minder zicht met auto lichten van tegenliggers, maar even het vizier een stukje omhoog en je kan er onder door kijken.

Kwam al wat op aan aanmerkingen tegen over de kap en dan had men het over de prijs, over of het het waard was of niet.
Ik vind het alleen een beetje jammer dat de deelbare kap met het Versatiledakje wordt vergeleken die de helft goedkoper is, of het verhaal van Wim is niet goed gelezen of gelezen maar niet begrepen.
Als je het verhaal van Wim goed leest over de kap dan zul je toch met mij eens zijn dat er veel meer mogelijkheden zijn en onder alle weersomstandigheden mee te rijden is zelfs met 7 beaufort.




4 opmerkingen:

  1. Voor mij is op dit moment het meest vervelend om in het donker met regen te fietsen. Nee, dat zeg ik verkeerd: in mist met vorst is nog erger - maar dat is zeldzaam, regen is dat niet. Op een deel van mijn route moet ik langs de linkerkant van een weg, en kijk ik dus tegen de koplampen van tegemoet komende auto's in. Met een natte bril is het zicht dan heel minimaal.

    Even een vraag om je opmerkingen goed te kunnen plaatsen. Ben je zelf brildrager?

    Je schrijft: "Als je s'avonds rijd in het donker in de regen heb je minder zicht met auto lichten van tegenliggers, maar even het vizier een stukje omhoog en je kan er onder door kijken." Dit lees ik als strooilicht van koplampen in het donker bij droog weer, klopt dat? In dat geval zal er weinig verschil zijn voor brildragers.

    Als je het vizier een stukje openzet bij regen, blijft je bril dan droog?

    Jij, Wim en ook Jan van Steeg hebben al uitgebreid getest of het venster beslaat onder verschillende omstandigheden, en hoe dat te voorkomen. Gelukkig hoef ik weinig te stoppen op mijn WW-route, maar bij elk stoplicht loop ik het risico dat mijn bril beslaat, ik heb een beetje rijwind nodig om helder te zien. Ik hoop dat ooit op te lossen, en een kap klinkt veelbelovend.

    En dan is de kap misschien niet te duur, het is wel een hoop geld. Als ik dat uitgeeft, wil ik wel weten dat mijn probleem daarmee opgelost is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Maarten,

    Het probleem met tegenlicht is de regendruppels op je vizier, als je hem een stukje omhoog zet kun je er onderdoor kijken.
    Omdat het vizier ver naar voren steekt komt er geen water binnen.
    Ik heb nu nog een strip in het midden van het vizier maar dat gaat veranderen naar twee strippen aan de zijkant waardoor je hem met zij wind aan een kant kan dicht zetten.

    Zelf ben ik niet bril dragend, Wim wel en die rijd altijd met de dichte kap.
    Zal vandaag even aan Wim horen wat zijn ervaring hier mee is.

    Als je een route met veel stoplichten hebt zal je met een meer geopend vizier rijden, ook als je voor de wind voor een stop licht staat dan stroomt de kap veel beter door maar dan van achter naar voren.

    Het testen blijft door gaan, door er me te rijden komen de ideeën dan ook om dingen op te lossen en beter te maken.
    Heb nu ook al weer een idee, zal het eerst deze week uit proberen en zal daar deze week nog over schrijven op mijn Blog.

    Ik hoop dat ik zo duidelijk ben en antwoord heb kunnen geven op je vragen, mocht dat niet zo zijn Laat het mij weten.

    Groet Jan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jan

    Het is een prachtig stukje HAND werk.
    Laat je niet ontmoedigen door azijnpissers.
    Die kom je overal tegen.


    Gr
    Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Robbedoes: Lees mijn opmerkingen ook alsjeblieft niet in die categorie. Maar zoals de meeste mensen kan ook ik mijn geld maar één keer uitgeven. Niet duur, wel duurzaam, maar nog steeds te veel geld om 'even' uit te geven.

    Ik denk dat het met dit vizier zo is dat zelf kunnen testen misschien wel de meeste verkoopt.

    @Jan: Bedankt voor je reactie. Regendruppels en tegenlicht zijn geen gelukkige combinatie, dat mag duidelijk zijn. Ik was even bang dat ook bij een droog vizier sprake was van hinder. Ik hou de ontwikkelingen in de gaten.

    BeantwoordenVerwijderen