3 jan 2011

Eerste tocht in het nieuwe jaar.



Zondag morgen richting Oostwoud om Jan Geel op te halen voor de eerste Kniepertjestocht.
Dat ik het erf op rij bij Jan komt Jan al naar buiten.
Jan voorop want hij kent de snelle route naar Kees van Hattem.
En snel ging het meteen al, snel vond ik vanwege de weg die glad was.
Bij De Weere voelde ik de achterkant even zijwaarts gaan een teken om het gas er even een beetje af te halen.
Bij de Fam van Hatten was het al gezellig druk en er kwam nog veel meer gezellige drukte aan. In totaal 17 man ging op pad voor de eerst kniepertjestocht.
Weer was goed, zonnetje er bij en in een rustig tempo Heerhugowaard uit.
Voor ik het wist waren we al weer bij onze koffie stop.
Bij vertrek van onze koffie stop begon het te regenen met daarbij veel wind.
Maar gelukkig was de regen maar voor korte duur en kwam de zon er al weer snel bij.
Na afloop van de kniepertjestocht aan de kniepertjes met koffie of thee, drank mocht ook van Kees maar we moesten nog rijden dus geen drank.
Dat ik weg ging bij de Fam van Hatten riep kees nog, denk er om het wordt glad.
Bij Zwaagdijk was het ook weer glad, snelheid weer iets om laag.
Ben na een leuke en gezellige dag na 129 km weer thuis.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten