4 jul 2010

Dawn Patrol 2010





Zaterdag loop ik kees Wim en Muis mis, Wim kwam een buis dry lube halen op mijn werk.
Ik wist dat hij eens langs zou komen maar niet welke dag.
Ik zat zaterdag in Waddixveen bij de Dawn Patrol 2010.
Is een meting voor schaal vliegtuigen( kisten) van af eerste wereldoorlog 1914 tot na eerstewereldoorlog 1935.



Het was voor de tweede keer en er waren al weer meer vliegtuigen dan vorig jaar.
Het zijn modelvliegers die uit heel Nederland vandaan komen en kennen elkaar via het Modelbouwforum.
Het is dan ook altijd weer leuk om elkaar te spreken en te kijken waar anderen mee bezig zijn, je ziet het ook wel op het forum maar om het in je hadden te hebben en te bekijken is toch leuker.
Er is een groep van vijf man die allemaal een Fokker VII ( D 7) gaan bouwen, er is dan veel overleg op het forum van hoe het te gaan doen, er zijn nu tekeningen gemaakt 3D aanzichten en het eerste vrees pakket is klaar en was ook mee naar de meting en daar werd dan ook weer druk overlegt en met bewondering de boel bekeken.




Zelf had ik wat onderdelen mee die ik gemaakt heb voor mijn Fokker VIII ( D 8).
Hoop mijn kist volgend jaar op de Dawn Patrol 2011 te vliegen.


Zo zie je maar dat het internet toch wel erg mooi is, we hadden een Amerikaan die nu in Japan woont bij ons op bezoek en zelf ook modelbouwer is, hij was mee met twee Duitsers die ook mee vlogen met kisten, volgend jaar willen ze er zeker weer bij zijn.

Voor de mensen die mijn bouwverslag willen volgen van de bouw van mijn Fokker D VIII schaal 1/3 kijk even naar deze link...

http://www.modelbouwforum.nl/forums/vliegende-schaalmodellen/72517-fokker-d-viii.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten