25 jan. 2012

Als het kalf verdronken is dempt men de put.



Nou hier moesten er eerst drie verdrinken voor dat de put werd gedempt.

Cees Rozendaal schreef een aantal weken terug op zijn blog over zijn nieuwe route door Lelystad naar Velomobiel in Dronten.
Cees merkte op dat die twee rottige stukken in het wegdek van de dijk Enkhuizen Lelystad voor en na het naviduct dat deze vlak waren gefreesd.

Ik had het er met mijn collega over en hij wist er ook van en hij vertelde dat hij er ook een keer is geweest om een fietser van het asvalt af te halen, collega Johan werkt een dag bij ons en de ander 4 dagen rijd hij op de ambulance.
Ja van het asfalt afhalen want de man had een geperforeerde long.
Het is zeker drie keer gebeurt voor dat er wat aan gedaan werd.
Je komt veel dingen als fietser tegen in het verkeer waarvan je denk hoe is het mogelijk maar dit slaat toch wel alles.
Dit ongeluk gebeurde augustus 2011.

Zie verslag van het ongeluk. bron; 112 Westfriesland.


ENKHUIZEN – Vijf wielrenners kwamen zaterdagochtend rond 09.30 uur ten val op het fietspad langs de Markermeerdijk N302 tussen Enkhuizen en Lelystad. Het bleek het op het fietspad te zijn net na het Naviduct, een groep wielrenners, afkomstig uit Harderwijk hield een jaarlijkse ronde. Minimaal vijf wielrenners kwamen ten val door een scheur in het wegdek, drie raakten zodanig gewond dat ze naar het ziekenhuis zijn gebracht. Een daarvan is ernstig gewond geraakt en is met spoed overgebracht. De andere wielrenners hielden alleen wat schaafwonden aan de val over. De ploeg, ongeveer bestaande uit tien man, is na het ongeval even gaan rusten en napraten in een restaurant in Enkhuizen. De politie heeft met krijt waarschuwingen op de weg gezet om de te gemoed komende fietsers te waarschuwen. De wegbeheerder is aansprakelijk gesteld.

Foto’s : Stefan Pennekamp

5 opmerkingen:

  1. Hebben "we" met/tijdens de LEL nooit last gehad van deze scheur? Of is dit misschien een resultaat van de hoge waterstand van afgelopen maand?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Jan,
    Het is een schande dat er eerst zulke ongelukken moeten gebeuren voor er wat aan gedaan wordt. Het is echt al jaren bij de Rijkswaterstaat bekend. Zeker een schande omdat reparatie, een half uurtje frezen is het maximum, toch vrijwel niks kost.
    Nu gaat het Rijkswaterstaat wel geld kosten.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat wij met de LEL het omhooglopende stukje ernaast gebruikten Victor ,en dan bovenin keren en weer retour , of heb ik het nu verkeerd ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Victor, de rijders hebben er zeker last van gehad maar voor de wedstrijd werden ze gewaarschuwd voor de slechte stukken.er werd heen boven langs gereden en terug onder langs om elkaar niet te hinderen tijdens het keerpunt.

    Groet Jan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja, van de andere kant heb je er minder last van idd.

    BeantwoordenVerwijderen