1 mei 2010

Koninginnedag



Even niet met de Alleweder op pad, problemen met de versnellingsnaaf.

Gisteren Koninginnedag, niet naar Amsterdam zoals half Nederland dat doet met Koninginnedag.
Ben lid van M.V.C Pegasus, modelvliegclub uit Enkhuizen.
Wij hebben al 25 jaar lang op Koninginnedag onze modelvliegshow met kleine vliegtuigen, grote, zeer snelle, elektrische, benzine aangedreven, zwevers en helikopters.






Heb zelf niet gevlogen, mijn taak is te zorgen dat er geen stille momenten zijn maar dat er continu gevlogen wordt en dat er afwisseling zit in het vliegprogramma.
Het weer was goed, wel wat veel wind waardoor de Blerio ( half schaal) niet kon vliegen.
De rest van onze gastvliegers heeft wel lekker kunnen vliegen en hebben het ook erg leuk gehad en hebben nu al toe gezegd volgend jaar met Koninginnedag weer te willen komen.
Na afloop van de vliegshow als alles weer is opgeruimd gaan we altijd met mensen die het willen( dit keer een groep van 20 personen) naar de chinees ,wok restaurant wat altijd een hele leuke afsluiting is.

Hier nog een linkje naar het modelbouwforum waar ik mijn bouwverslag heb staan van mijn Fokker D8 schaal 1:3. http://www.modelbouwforum.nl/forums/vliegende-schaalmodellen/72517-fokker-d-viii.html

2 opmerkingen:

  1. ik hoorde zoiets op radio noord-Holland tijdens de rit langs de ringvaart... er werd ook zo;n ding "gestart" zit een leuk geluidje in!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja klopt Marcel, en ik was ook nog even aan het word.
    De eerste foto die je ziet van die viercilinder is een zelfbouw, 133 cc.

    BeantwoordenVerwijderen