28 feb 2010

Een bezoek aan Velomobiel.nl




Woensdag vrij genomen, ik wilde even bij Velomobiel in Dronten langs voor een paar andere banden en een paar doekjes voor op de velgen want op het ene wiel zat er geen en de andere was stuk.
Was erg mistig, had mijn twijfels om te gaan, maar had ook wel mijn zinnen er op gezet om eens een langer stuk te fietsen.
Dus om 10:00 vertrokken.
Het wereldje woord toch wel erg klein met die mist maar gelukkig kwam het zonnetje er halverwege de dijk Enkhuizen Lelystad er een beetje door.
In Lelystad kennen ze maar een plaats volgens de fietsborden en dat is Emmeloord, heb dit toch maar even aan gehouden maar Dronten kwam er bij het volgende bord ook niet op voor.
Toen maar even mijn telefoon gepakt en met het Gps systeem gekeken of goed zat, zat aardig goed dus maar even door rijden en ja hoor eindelijk Dronten stond er nu wel op.
Dronten aan gekomen was het ook even op letten waar ik heen moest maar dat ging in een keer goed.
Bij Velomobiel aangekomen heb ik mijn fiets naast twee Questen geparkeerd.



De werkvloer laag vol met Strada's die net de dag er voor binnen waren gekomen.
kreeg een lekker bakkie thee van de heren en raak in gesprek over het werk wat ze daar uitvoeren dat ook een beetje op mijn werk lijkt, of beter gezegd het materiaal wat ze gebruiken.
Ik was al onder de indruk van de Quest maar dit nu van dicht bij te hebben gezien en er ook nog even in een heb kunnen rijden is zeker bevestigt.
Heb even in deze witte gereden.



Na banden en binnen banden en wieldoekjes te hebben ingeladen en o' ja ook nog oranje ledjes voor mijn knipper licht wat er op gaat komen ben ik weer via de zelfde weg naar Enkhuizen gereden.

Had al eens op het blog van Marcel Beekmans gelezen dat paarden nog wel eens kunnen schrikken van het zien van een Velomobiel.
Bij het terug rijden naar huis bijna Dronten uit viel mijn oog op twee ruiters te paard en moest direct aan het verhaal van Marcel denken.
Ze gingen links af en ik recht door en de afstand was toch zeker een meter of tien toen ik een van de ruiters hoor, rustig rustig, Marcel had gelijk het paard werd behoorlijk onrustig en de ruiter had beide handen nodig om het paard weer rustig te krijgen.
Was blij dat ik er een stuk vandaan was.
Dus mensen pas op als je in de buurt komt van paarden met je velomobiel.


3 opmerkingen:

  1. Dag Jan. Ook meteen maar een Quest besteld ? Mooi fietsen naar Dronten ! Groeten Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Kees,

    Ja had hem graag besteld maar moet eerst nog even sparen.
    Ga eerst nog lekker een paar jaar in mij Alleweder rijden waar ik erg blij mee ben.

    Jan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik kan me een keer heugen vorig jaar, ff voor hellevoetsluis dat er een paard achter de me aan kwam rennen.... zo'n grote.. dan kan je hard fietsen hoor op zo;n momend

    groet marcel

    BeantwoordenVerwijderen