25 mrt 2012

Nieuwe kop tekst.

Ik rij al weer ruim een jaar met de Quest en 17555 op de teller en is het tijd dat de koptekst wordt veranderd.
Ja en wat moet je er dan van maken, Qeust 454.
Nee, de Quest is er eerder gekomen dan mijn plan was, hij is er eerder gekomen om de kappen te passen die we toen gingen maken.
De Quest is al voor veel dingen gebruikt, nu voor het testen van de Risse schokdemper.

Ik rij nu met de Risse Astro 5 de verstelbare demper.
Na een rit heb je al duidelijk het verschil gemerkt met de standaard veerpoot.
Ik rij er nu een week mee en vind het geweldig rijden.
De standaard veerpoot die in de Quest zit is erg soft, bij weg rijden van het stoplicht zakt de veerpoot iets in en dat heb je bij de Risse niet.
Een drempel kun je nu gerust met 40 km nemen zonder dat de achterkant gelanceerd wordt.
De Risse demper houd het achterwiel keurig op het wegdek.

Heb een klein jaar met de Alleweder gereden en ben toen gaan rijden in de Quest, dat is een wereld van verschil, wat rijd een Quest geweldig maar als er dan andere banden onder gaan rijd het nog veel mooier en dan komt Wim nog eens een keer met een achter demper waardoor de fiets nog eens een keer veel mooier gaat rijden.

Ik ga niet met vakantie heb nog genoeg om en in het huis te doen, ga van mijn vakantie geld een Risse schokdemper aanschaffen, vind het geld zeker waard.

Wat een feestje om mee te rijden!



4 opmerkingen:

  1. Goeie titel Jan. Alleen die banner-foto is véél te groot!
    Ik moet met mijn notitieboek (note-book)eerst helemaal naar beneden schrollen (scrollen)!
    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo jan,

    Welke demper wordt het dan de astro of de genisis. Ik twijfel zelf erg. Ik denk als ik dat ding er een keer in heb dat ik hem niet snel op een andere stand zet. Dus ik neig naar de genisis.

    vr.gr. tom hospes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Tom,

    Het is de Astro 5 geworden.
    Wil je lekker comfortabel rijden dan is de genisis een goede keuze, wil je ook nog zo nu en dan wedstrijden rijden dan is de verstelbare een goede keuze.

    Groet Jan.

    BeantwoordenVerwijderen