3 dec 2011

Daar zijn we weer.

Ja dat is weer een tijd geleden dat ik wat op mijn blog zette.

Druk met de kappen bezig dus doe ik maken de kleine dingen zoals de spiegel met knipperlicht thuis in de avond uurtjes.
Zo ook ben ik bezig met een iets grotere schakelkast waar een Lipo accu in kan drukken zoals je dat bij een accuboormachine doet.
Lipo accu heeft wel meer voltage dus moet er hier en daar in de Quest een weerstand in om door branden te voorkomen.

Maar nu eerst met de spiegels verder.

Van hout een vorm gedraaid, deze ga ik als plug gebruiken om af te mallen.

Hier een kant in de matten.

Staande schot is gelost, dit nu in de lossing en hier dan matten tegen aan.
Zo krijg je een deelbare mal wat noodzakelijk is bij deze vorm anders zou hij niet te lossen zijn.

Stroomlijn voetje heeft twee doorvoertjes, een voor de bedrading van de knipperlichten en een voor de spiegel montage.
Ga de bestaande spiegel gebruiken.


Zo gauw ik ze op de Qeust heb zitten zal ik het laten zien op mijn blog.

8 opmerkingen:

  1. Dag Jan. Het lijkt wel kunst ! Ik kom gauw even langs. Groeten Kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zal nog best moeilijk monteren worden, spannend!
    De spiegel vasthouden met een zuignap of zo?
    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, ik heb al lang knipperlichten op m'n spiegeltjes, maar met stroomlijn is natuurlijk nog veel mooier.

    Groet,
    Henk-Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jan,
    Dat ziet er weer gaaf uit hoor, klasse

    Gr.Willem

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fraaaaaiiiiii

    Wat betreft die voet, is het een idee om die toch enigszins wijd te maken?

    Verder vraag ik me altijd af hoe die 'uitlijn-dopjes' gemaakt worden als je met 2 (of meer) helften/delen gaat werken. Plak je een stel halve knikkers tegen dat plankje aan voordat je de eerste helft gaat beplakken met (in dit geval) carbon? Of plak je die halve knikkers (of wat het ook maar is) op de eerste helft van de mal na aanbrengen van de eerste helft carbon?

    Groet,

    Quemo -benieuwd naar het eindresultaat-

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Jan,

    Dit ziet er weer schitterend uit. Maar jij krijgt het druk. Want wie moet dit allemaal monteren op al die 500 velomobielen. Of is het de bedoeling dit alleen op nieuwe velomobielen te laten plaatsen door velomobiel.


    Vriendelijke groet,

    Tom hospes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Quemo,

    Waarom de voet wijder, door dit stroomlijn voetje kan alle bedrading.
    Niet groter maken dan nodig is, is allen maar weer extra luchtweerstand.

    De mal, als ik een helft heb gelamineerd en is uitgehard verwijder ik het staande schot.
    ben op zoek gegaan naar halve rondjes en vond een paar klinknagels, heb gaatjes geboord en met seconde lijm vast gezet.
    Dan het vlak in de lossing en lamineren de boel.
    Als de boel weer goed is uitgehard kan je het lossen van elkaar en heb je dus in het tweede deel de holletjes zitten van de klinknagel.

    Tom,

    Ja wie gaat het monteren, er zullen wel wat mensen zijn die het zelf kunnen en anders kan misschien Kees van Velomobiel garage Noord Holland ze gaan monteren maar daar komen we wel uit.

    Groet Jan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Jan

    Wat een prachtig stukje werk.
    Knipperbollekes boven op de fiets voor een nog betere zichtbaarheid.

    ben wel benieuwd naar dit mooie stukje "huis" vlijt.

    Gr
    Chocolade MC Rob :-)

    BeantwoordenVerwijderen