Misschien handig als je rechtstreeks naar de pagina over de stormstriptest link. Nu link je naar de homepage. Als er een paar nieuwe berichten geplaatst worden vind je onderstaande niet meer terug.
Ben trouwens wel benieuwd hoe het effect is op andere vormen velomobiel zoals WAW, FAW, Milan e.a. Door de uitholling in de neus zou je verwachten dat het effect van één strip in het midden nagenoeg teniet wordt gedaan omdat daar de luchtstroom al niet meer zo strak aan ligt.
Interessant gegeven. Deze fietsen zijn in mijn ogen (maar dat zegt niks...) minder goed gestroomlijnd als ze er uitzien. Vloeiende lijnen betekend niet altijd optimaal aerodynamisch. Die uithollingen zijn vaak een puur praktische oplossing voor b.v. beter zicht op de weg of zoals bij de Milan trachten het frontaal oppervlak te verkleinen. Ik denk dat als de juiste plaats en vorm van de stormstrip(en) gevonden is, die ook wat kan betekenen op deze fietsen.
Misschien handig als je rechtstreeks naar de pagina over de stormstriptest link. Nu link je naar de homepage. Als er een paar nieuwe berichten geplaatst worden vind je onderstaande niet meer terug.
BeantwoordenVerwijderenhttp://brandweerquest.blogspot.com/2012/01/test-stormstrip.html
Ben trouwens wel benieuwd hoe het effect is op andere vormen velomobiel zoals WAW, FAW, Milan e.a. Door de uitholling in de neus zou je verwachten dat het effect van één strip in het midden nagenoeg teniet wordt gedaan omdat daar de luchtstroom al niet meer zo strak aan ligt.
BeantwoordenVerwijderenInteressant gegeven.
VerwijderenDeze fietsen zijn in mijn ogen (maar dat zegt niks...) minder goed gestroomlijnd als ze er uitzien. Vloeiende lijnen betekend niet altijd optimaal aerodynamisch. Die uithollingen zijn vaak een puur praktische oplossing voor b.v. beter zicht op de weg of zoals bij de Milan trachten het frontaal oppervlak te verkleinen.
Ik denk dat als de juiste plaats en vorm van de stormstrip(en) gevonden is, die ook wat kan betekenen op deze fietsen.